.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کوچه گردان عاشق مازندران مهمان خانه های بی ریای مردمانی از جنس رنج
هجدهمین آئین کوچه گردان عاشق شامگاه شنبه با حضور خیرین و مردم به همراه اعضای جمعیت امام علی (ع) ساری و آمل با سرکشی به خانواده های نیازمند و توزیع بسته های حمایتی برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، دبیر جمعیت امام علی (ع) مازندران در حاشیه این آئین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: 420 بسته حمایتی طی شب های قدر بین خانواده های نیازمند شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان بدسرپرست، کودکان آسیب دیده از اعتیاد و کار و دیگر مددجویان حاشیه ای شهرهای ساری و آمل توزیع شد.

مریم علی محمدی هزینه تهیه این بسته ها را 768 میلیون و 600 هزار ریال از کمک های مردم و خیرین برشمرد و افزود: اقلام اصلی موجود در بسته ها شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ، عدس، لوبیا قرمز، نخود، قند، شکر، رب گوجه‌فرنگی، خرما، پنیر، ماکارونی، چای، تن ماهی، مایع ظرف‌شویی، پودر لباس‌شویی، شامپو، صابون و خمیردندان است‌.

وی تاکیدکرد: برای اجرای این طرح کمیته‌های شناسایی، تهیه مایحتاج و کمیته اجرای مراسم از جمعیت امام علی (ع) در طول سال فعالیت دارند.

به گفته وی کمیته شناسایی در طول سال با بهره‌گیری از نیروهای آموزش دیده، به شناسایی محله‌ها و خانواده‌های فقیر و بررسی نیاز و درجه بندی میزان فقر آنها می‌پردازد و خانواده هایی که بنا به دلایل مختلف از تامین غذای خود نیز عاجزند و اغلب کودکان آنها دچار سوء تغذیه هستند در فهرست اصلی خانواده‌‌های تحت پوشش طرح کوچه گردان قرار می گیرند.

دبیر جمعیت امام علی (ع) مازندران گفت: هدف از اجرای این طرح تنها توزیع اقلام خاص مورد نیاز نیازمندان نیست بلکه هر بسته حمایتی یا به اصطلاح کیسه، پیامی تحت عنوان اعتمادسازی به همراه دارد و این شروع فرایند مددکاری توسط جمعیت است و جغرافیای فقر که با شناسایی ها و شناخت ریشه های فقر صورت می گیرد به مردم اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی جمعیت امام علی (ع) مازندران از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده و درحال حاضر 500 عضو دارد.

وی تاکید کرد: جامعه هدف و فعالیت های جمعیت گستردگی زیادی به اندازه تمامی خانوارهای آسیب دیده و معضلات اجتماعی است.
برگزاری همایش کوچه گردان عاشق با حضور اعضای جمعیت امام علی (ع)، مردم و خیرین از برنامه های جانبی این طرح بود.

گزارش عملکرد جمعیت، نی نوازی، اجرای خوانش نمایشنامه 'ماهی سیاه کوچولو' توسط گروه تئاتر کودکان خانه ایرانی ساری، امضای تفاهم نامه عشق و پخش کلیپ مناطق پرمعضل شناسایی شده ساری از برنامه های این همایش بود.

سابقه فعالیت جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی (ع) به سال 79 برمی گردد، در آن سال اعضای آغازگر این حرکت اجتماعی که چند دانشجوی ساده بودند، به بیمارستان کودکان سرطانی می‌رفتند و تلاش می‌کردند تا ساعتی دل این کودکان را شاد کنند.
این حرکت اجتماعی اندک اندک شکل دیگری به خود گرفت و هسته اولیه‌ای که شکل گرفته بود با نگاه به معضلات گوناگون اجتماعی موجود به این نتیجه رسید که نمی‌تواند در برابر این رخدادها ساکت بماند؛ به طوری که دانشجویان عضو، اعلام کردند که ما می‌خواهیم چشمان ناظر اجتماع خود باشیم.

جمعیت امام علی (ع) در همان سال‌ها نخستین دفتر رسمی دانشگاهی خود را به عنوان نخستین سازمان دانشجویی فعال در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه صنعتی شریف تهران برپا کردند.

این جمعیت در سال 1378 پس از ثبت رسمی در وزارت کشور، به عنوان یک سازمان مردم نهاد مستقل شناخته شد و سپس فعالیت خود را به دیگر دانشگاه‌های کشور گسترش داد.

اعضای جمعیت در سال 1384 نخستین دفتر رسمی مردمی جمعیت را در جنوب شهر تهران و در محله مولوی افتتاح کردند و نام «خانه ایرانی» را بر آن نهادند.

در سال 2010 میلادی، این جمعیت موفق به کسب مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC گردید.

نمایندگی جمعیت در استان مازندران در سال 1390 با شناسایی محلات راهبند، پشت آرامگاه، ترک‌محله، نوبنیاد ساری و قائم شهر آغاز به کار نمود و فعالیت‌های خود را به شهرهای آمل و بابل نیز گسترش داد.

در ادامه‌ فعالیت‌ها، خانه ایرانی ساری در راستای حمایت از کودکان محروم شهر ساری در سال 1392 تاسیس گردید.
این خانه در طول هفته به آموزش نزدیک به بیش از 100 کودک اقدام می‌کند. کودکان ضمن بهره‌مندی از خدمات آموزش تحصیلی در این خانه از خدمات دیگری همچون تغذیه رایگان و خدمات هنری، ورزشی، حقوقی، مددکاری، پزشکی و روانشناسی استفاده می‌کنند.
هسته مرکزی تیم کارآفرینی خانه ایرانی ساری نیز در سال 1393 راه‌اندازی شد و خانه هنر اشتغال از تابستان 94 به صورت مستقل کار خود را ادامه داد.

این خانه در جهت رسیدن به خودکفایی کودکان کار و توانمندسازی آن‌ها و مهارت آموزی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در حال فعالیت می باشند.

هم‌اکنون محصولات تولیدی کودکان شامل انواع پیکسل، جاسوئیچی، آویز، زیرلیوانی و کوسن نمدی تحت عنوان ؛نمدکوک؛ در چند فروشگاه این شهر و نیز در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها عرضه گشته و به فروش می‌رسد.
هم‌اکنون این خانه علاوه بر تولید محصولات نمد کوک، بر آموزش خیاطی برای مادران و کارگاه آشپزی و محصولات غذایی(ترشی، مربا و..) تمرکز دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.